TIPS PILIH NAMA UNTUK PERSONAL BRANDING BAGI PEMULA BISNES
TIPS PILIH NAMA YANG BERPENGARUH, ORANG INGAT KITA UNTUK BISNES.
Untuk tulis post pertama ini, taqi rasa terpanggil untuk share ilmu yang mudah tentang buat BRANDING NAMA di Media Sosial yang tak ramai yang tahu terutama pemula-pemula bisnes yang baru.
Namun ini antara ilmu yang taqi diajar secara percuma di Al Ujab Circle. Jadi suka taqi nak kongsi dengan hampa semua.
Mesti ramai terfikir-fikir nama yang gempak untuk mula bisnes kan???
So taqi akan share kepada semua teknik penjenamaan aka branding.
Pertama: Mesti nama yang ada maksud yang baik
Macam taqi, taqi pilih untuk brandingkan diri sebagai Kru Taqi yang bererti Cikgu Taqi dalam bahasa Thailand.
Ada value di situ.dan kena dengan niche bisnes yang taqi pilih iaitu bisnes networking.
Kedua: Orang mudah tangkap sekali tengok.
Nama yang hampa buat mesti ringkas dan catchy, maksudnya terdiri dari satu atau dua perkataan yang bolehkan orang untuk ingat.
Macam nama-nama tersohor seperti IKEA, Honda.
Kebanyakannya nama yang ringkas dan orang mudah ingat.
Yang terakhir, taqi nak share cara kira ikut metafizik bagi nama perniagaan.
Jom kita kira sama-sama nama-nama perniagaan yg hebat-hebat dari sudut metafizik.
Contoh, IKEA dan Mc Donalds dan Honda.
HONDA: 86541
: 6 (Kaya/Duit)
So, pemilihan nama syarikat mestilah kod asas 6,7,8,9.
Faham atau sangat Faham?
Nak pastikan cara kira yang betul atau tidak?
Rujuk nota di bawah..
(9: Enterntainment)
Binalah nama yang mempunyai nilai metafizik yang baik.
Semoga bermanfaat kepada seluruh usahawan diseluruh dunia.
Boleh boleh?
PLEASE JANGAN MAIN-MAIN BAB TARUK NAMA SYARIKAT/PERNIAGAAN/JENAMA!🤨
So, kamu recheck balik jenama atau branding kamu, pastikan jenama tu terdapat nilai macam ni tak?

Comments
Post a Comment